Δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν μετά την επίσκεψη


1. Συμπληρώστε τον χάρτη, τοποθετώντας τα πλαίσια  που βρίσκονται στο κάτω μέρος στα σωστά σημεία του χάρτη.  Όταν τελειώσετε σημειώστε τι παρατηρείτε να υπάρχει στο πάνω μέρος του χάρτη και τι στο μέσο του χάρτη. Γιατί συνέβη αυτό;

2. Ασκήσεις επανάληψης σχετικά με τις Μάχες που έλαβαν χώρα στην περιοχή του Κιλκίς 

Μάχες του 1917

Μάχες του 1918

3. Σύνταξη επιστολής 

Γράψτε ατομικά ή ομαδικά ένα γράμμα σ' ένα σχολείο άλλου νομού και εξηγήστε τους τι μπορούν να δουν και να μάθουν στον νομό μας σε σχέση με την ιστορία του Α΄ ΄Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα του Μακεδονικού Μετώπου. 

Για να το γράψετε σωστά συμβουλευτείτε το Φύλλο Εργασίας που βρίσκεται εδώ. 

Μνήμη

Την Μεγάλη Παρασκευή, 22 Απριλίου 2022, 104 χρόνια από την λήξη του Α΄   Παγκοσμίου Πολέμου ένας επισκέπτης του Κοινοπολιτειακού Κοιμητηρίου Κρηστώνης είδε κάτι διαφορετικό να ξεχωρίζει μπροστά από τον τάφο του οπλίτη  James Mc Alpine.  

Ένα στολισμένο με παπαρούνες στεφάνι, ένα κάδρο με ονόματα απογόνων κι ένα σημείωμα γραμμένο από τα χέρια μιας δισέγγονης με το όνομα Jane έκαναν σαφές στον επισκέπτη, ότι έναν αιώνα μετά τον Πόλεμο, κάποια διέθεσε χρόνο και χρήμα και ταξίδεψε χιλιάδες χιλιόμετρα, όχι για τουρισμό ή διασκέδαση, αλλά για να επισκεφτεί τον τόπο που  άφησε την τελευταία του πνοή ένας μακρινός της πρόγονος, στις 6 Ιουλίου του 1918 σε ηλικία 41 ετών, πέντε μόλις μήνες πριν λήξει ο Μεγάλος Πόλεμος. 


Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό μπορούμε να σκεφτούμε για την αξία της μνήμης στη ζωή μας. Σε τι μας βοηθά και γιατί μας είναι απαραίτητη στο να ζούμε μα ασφάλεια και αλληλοϋποστήριξη. 

Για να το πετύχουμε αυτό μπορούμε να συμπληρώσουμε και να συζητήσουμε με την ομάδα μας το παρακάτω Φύλλο Εργασίας με θέμα την 

Αξία της Μνήμης στη Ζωή μας.   

Συννεφόλεξο

Το παραπάνω Συννεφόλεξο προέκυψε από τις φράσεις που εμφανίζονται στις Επιγραφές των Μνημείων που παρουσιάζονται στην Έκθεση. Οι λέξεις που επαναλαμβάνονται περισσότερο εμφανίζονται μεγαλύτερες. 

Παρατήρησε το Συννεφόλεξο και συζήτησε με τους συμμαθητές, τους φίλους ή του μεγαλύτερους για το ποιες λέξεις επαναλαμβάνονται περισσότερο στους χώρους μνήμης και για ποιον λόγο. 

Τι θέλουν να θυμόμαστε αυτοί που κατασκεύασαν τους χώρους μνήμης;    

Το φωτογραφικό υλικό και τα κείμενα προήλθαν από το Φωτογραφικό  Λεύκωμα του Γιάννη Σιταρίδη
ΜΝΗΜΗΣ ΛΙΘΟΙ: 1914-1918 
Σχεδιασμός Site: teachertal 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε